A Guardian Angel ;)
Iphone 5
Ipad Mini
Result = 4 Flat
Sony Xperia Miro
White Gold Ring
Vincci High Heels
Curled hair
Huge Teddy Bear
Lappy
Medical-Lab-Tech To Be
Siberian Cat

Monday 20 February 2012

Jogging tyme baby !






 Warning : Kepada anda yang busy, jan dulu baca nye post.. Pasal nye post panjang gia ! dan dalam post nye, kamu akan jumpa banyak sangatt bahasa sabah.. So, try 2 understand it :D




Hey hey hey.. Nye sketsa pasal saya jogging tadii.. Mummy saya bhh 2 yang bawa.. Baru sedja saya syok.syok maw kumpul lamakk, duduk dapan lappy dan on9 pisbukk teruss mummy saya bawa saya p jogging..

Mummy : Adik maw p jogging ?
Saya : **malas bhh mie.. saya berkata dalam hatii** ermm.. bila mummy maw p ?
Mummy : kajapp lagii.. maw pigi inda ? kasih kawann mummy **sambil bersuara tegass**
Saya : **secara terpaksa** okayy.. Japp mummy.. Saya tukar baju dulu..
Mummy : Bhh.. Capatt ! Maw maghrib sudah nye.. Adik x maw jugging tangah.tangah maghrib knn ? Adikk 2 lagii penakutt serta sensitif !
Saya : Ya lhh.. Ya lhh. **saya khh panakutt or mummy ? saya berkata dalam aty** Kita jogging d mana nye ?
Mummy : Bukitt St John sanaa.. Best naik turun bukit..
Saya : Ohh.. Okayy.. **Eeellloooonnnngggglllloo !!! Matii lhh saya !!! Best !? Hatukuii !!**



Jadii, saya p lhh bersiapp.. Well, I don't have a choice.. Do I ? Mummy saya sudah guna suara tegass dya.. Means that saya MESTII pigi sama dya even pada mulanya mummy saya just 'pelawa' saya.. Dalam jam 5 gitu kami berangkat.. Tapii mummy saya p Taman Panglima lagii, p ambik kawan dya.. Kalau saya taw ada kawan dya ikut, inda saya bekarih **means rajinn** maw ikut 2 juging trip ! Jam 5:15 pm kamii sampai d bukit 2.. So kami start jog lhh.. Mula.mula 2 kami just jalan sedja.. Tapii saya sudah mulai bosan dan akhirnya saya p belari.. Lari punya lari.. Naik bukit turun bukit naik turun bukitt.. Sampai ke persimpangan jalan.. Saya stop dan berpatah balikk p tempat parking lot.. Mummy saya parking d Taman Tasikk.. Bayang knn kejauhan dya 2.. Tyme balikk 2.. Sakitt sudah whole kaki saya !!! Ya Ampunn ! Hanya Allah S.W.T. yang tahu betapa banyak doa saya meminta kesabaran dari-Nya tadii..Naik bukitt.. Turunn.. Naikk lagii bukitt.. Turun.. Tahan sabar sedja.. Tapii tyme turun bukitt kedua nye, lunggar talampau sudahh kaki Kalau bulih, saya maw beguling sedja tyme turun 2 bukitt.. Tapii saya tahann diri saya pasal 2 jalan utama kereta.. Matii saya nantii kalau saya beguling.guling di atas jalan raya.. Ohoho ! 3rd bukitt 2, maw mampus sedja saya naikk bhh.. Kalau bulih, saya maw MERANGKAK !! Tapii mummy saya dan kawan dya ada di belakang so saya trepp kuatt dan terus knn perjalanan.. Lari.lari lagii saya.. Tapii dalam hati, menyumpah berabisan ' Buduh kaw shahr ! Paluyh ! Kanapa kaw balari !!! Sakit kaki kaw nye duh !! Eeeelllooonnnnggggllloooooo !!!! Kanapa bhh inda pandaii.pandaii sampaii nye ?!!?!!' Paluyh knn, mengutuk diri sendiri.. XD


Lari punya larii.. Sampaii akhirnya d destinasi dituju.. Tyme sampaii, macam maw baring sedja teruss.. Tapii saya trepp cool lagii.. Biar labih jangan kurangg.. Saya kasih cooling down body saya dengan melaku knn senaman ringan.. Padahal punya panatt bin lamass sudah tyme 2.. Saya tahan.tahan sedja.. Demii maw trepp cool 2.. hahaha ! 10-15 minit kemudian, baru kami balikk.. 

Balikk sedja rumah, teruss duduk depan lappy, on9 pisbuk dan spam orang.. Mula.mula indada feel apa.pa nye.. Cool sedja.. Sekali pas mummy saya suruh saya p mandii, saya bediri sedja.. Teruss terasa lunggar yang teramat sangatt kaki dan lutut saya nye.. Maw naik tangga pun cam inda larat.. Tapii maw buat camna.. Maw x maw paksa jua naik coz bilik saya di atas.. First plan maw mandi di bathroom dekat bilik saya, tapii my bathing stuff d bilik mandi bawah.. Paksa lagii turunn.. Tyme mandi.. Saya bediri tapi menyandar di wall pasal x laratt.. Panatt gia !! sekarang maw tidur sudah nye.. Panatt sangatt ! Pas jog, spam orang.. Wish thank you kepada orang yang wish saya happy birthday baru.baru nye.. 'bout 140 people saya say thank you tadii.. Inda khh sandi tangan menakan 2 keyboard.. Last.last, panatt sudah saya..Saya copy paste sedja 2 ayat.. Send bagi semua orang except orang yang saya kenall lhh.. Haha !

Ohh yeahh, tadii mummy saya ada cakap saya sensitif knn ? Ermm.. 2 kesah biar lhh saya simpan sedja.. Inda maw kasih huhaa.huhaa 2 perkara.. Only certain people know nye case terutama ex saya lhh, c Mr. Mozoff.. Pasal bila perkara 2 terjadii.. Even tengah.tengah malam pun, tyme dya tidurr.. Saya akann miss call dya dan dya akan call saya balikk.. Mula.mula tyme becakap 2, dya kinda angry lhh pasal saya ganggu dya tidur.. **sepa x marah** Actly, x lhh marah.marah macam tengking saya.. Saya cakap dya angry coz dari cara dya becakap 2..   then dya terstop becakap bila dengar saya nangis.. Terus saya kasih taw 'perkara' 2 berlaku lagii.. 
Dya say : sorry.sorry.. By x taw.. Sorry sangatt.sangatt sayang..
Saya : Takpa.. Salah bby juga coz kacau by tengah.tengah malam.. Tapii bby perlu by.. Please kasih kawan bby.. Please.. Bby takutt sangatt nye..
Dya : Okayy.. Okayy.. Jangan risau sayang.. By kasih kawan sampai sayang tertidur.. Jangan risau.. Okayy sayang ? 
Jadii dya kasih kawan saya lhh.. Sampaii saya tertidurr, baru lhh dya tidurr.. 2 pun lewatt sangatt saya tidur.. Dalam jam 3 subuh.. Padahal tyme 2 saya masih skolah dan he ada kuliah **kolej** tapii dya tetap kasih kawan saya.. Terus dya kasih cerita saya, balikk sedja dari kuliah terus dya tertidur di kereta.. Siann saya sama dya.. Rasa bersalah mix terharu..  That's why I loved him soo much.. Always there for me.. But, past is past :) **mencerita knn kisah lalu sambil mendengar lagu cinta dan benci - Geisha.. Ngam timing batull bhh playlist d lappy mummy saya nye.. Chenta saya sama nye lappy ! Pandaii ikut feeling.. Haha ! N sorry lhh kalau maha jiwang tapii sweet ayat kamii 2.. yihaa ! And see, sampaii sekarang saya masih ingatt ayat.ayat dya even sudah lama kamii break.. Maybe nye balasan saya coz tidak jaga dya baguss.baguss :l **


Ehem ! Run off trail sudah saya nye.. Haha ! Ermm.. Sudah lhh.. Saya x maw kasih cerita apa.apa lagii pasal dya.. Nanti saya nangis lagii.. x maw nangis.nangis lagii nye.. huff ! huff ! **tarikk nafas dalam.dalam** Okayy lhh.. 2 sedja.. Sukk maw jogging lagii.. Doa knn prestasi saya pada esok hari akan menjadi lebih baikk.. aminn ! K lhh, maw tidur awal dulu **awal tah karang** Bye !




No comments:

Post a Comment

Hye.. Like if y'all sukaa..
Join if y'all sudii..
Comment if y'all rajinn..
:)